Alternative content

koszyk zaloguj

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych

Reha Plus na Facebook`u

Terapia metodą McKenzie

To jedna z bardzo powszechnie stosowanych obecnie metod terapeutycznych. Stosowana w przypadkach dolegliwości bólowych kręgosłupa powstałych na skutek urazu lub zespołów przeciążeniowych. Metoda ta także znajduje swoje zastosowanie w terapii bólu pojawiającego się w przebiegu zmian zwyrodnieniowych.

Praca z pacjentem według metody McKenzie składa ma na celu zmniejszenie lub eliminacje jego dolegliwości bólowych i składa się z dwóch faz:

- diagnostyki dokonywanej przez Certyfikowanego Terapeutę polegającej na identyfikacji struktur generującej ból na podstawie analizę biomechaniczną ruchu
- terapii polegającej na ćwiczeniach dobranych na podstawie badania pacjenta oraz oddziaływaniach manualnych i pracy nad systemem kontroli posturalnej.

Celem nadrzędnym metody McKenzie jest przywrócenie możliwe pełnej funkcji zaburzonym strukturom, a tym samym zabezpieczenie pacjenta przed kolejnym pojawieniem się problemu bólowego.

Przy właściwie dobranym programie terapii, odpowiedniej ilości czasu pracy z pacjentem metoda ta pozwala na redukcję objawów oraz samodzielne radzenie sobie z bólem.
Metoda McKenzie, zarówno pod względem diagnostycznym jak i terapeutycznym znakomicie uzupełnia się w leczeniu pacjentów bólowych z innymi metodami takimi jak PNF czy Terapia Manualna

Aktualności

20.10.2014 pierwsza grupa koleżanek zdała egzamin po cyklu kursów w temacie Fizjoterapia w zaburzeniach funkcjonalnych miednicy - Serdecznie gratulujemy !

Kliknij aby dowiedzieć się więcej.
Rozpoczeliśmy zapisy na kurs " Funkcjonalna fizjoterapia chorych z niedowładem połowiczym " w 2015 roku.

Kliknij aby dowiedzieć się więcej.

13 październik 2014

Posiadamy ostatnie wolne miejsca na Kinezjotaping podstawowy (1898) we Wrocławiu

* 04.12 - 05.12.2014

prowadzący: Agnieszka Wierciak