Fizjoterapia w nietrzymaniu moczu i stolca oraz w obniżeniu narządów miednicy mniejszej - moduł rozwijający nr 1: BÓL

Dostępne terminy:   2024

Opis szkolenia

Kurs jest rozwinięciem treści poruszanych podczas modułów szkolenia podstawowego, dotyczących dolegliwości bólowych okolicy dna miednicy i nie tylko. Szczególna uwaga poświęcona będzie tematyce nadreaktywnego dna miednicy, pęcherza nadaktywnego, jak również problemom związanym z bolesnym miesiączkowaniem oraz bolesnym współżyciem. Dodatkowo w trakcie kursu rozwiniemy nasze możliwości terapeutyczne w dolegliwościach takich jak vulvodynia, vestibulodynia czy pochwica.

Poza rozwinięciem teoretycznym na szkolenie koncentruje się na nowych technika terapeutycznych o charakterze działania powięziowego, mięśniowego czy wisceralnego.

Ważnym zagadnieniem będzie rozszerzenie badania wewnętrznego (per vaginam) o nowe metody i testy.

UWAGA !  Panowie uczestniczący w kursie muszą zapewnić sobie partnerkę na część praktyczną we własnym zakresie.

Dla kogo jest przeznaczony kurs?

Moduł rozwijający kursu przeznaczony jest dla absolwentów kursu podstawowego „Fizjoterapia w nietrzymaniu moczu i stolca oraz w obniżeniu narządów miednicy mniejszej” (6 modułów ze zdanym egzaminem).

Program szkolenia

• ból okolicy dna miednicy
  • nadreaktywne dno miednicy
  • pęcherz nadreaktywny
  • bolesne miesiączkowanie
  • bolesne owulacje
  • vulvodynia
  • vestibulodynia
  • pochwica
  • rozszerzenie badania wewnętrznego (per vaginam)

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest rozwinięcie treści z kursu podstawowego w zakresie terapii bólu dna miednicy o nowe metody diagnostyczne i terapeutyczne.

Czego dowiesz i nauczysz się na kursie?

Uczestnik kursu potrafi:

• przeprowadzić zaawansowane badanie fizjoterapeutyczne w schorzeniach uroginekologicznych;
  • prowadzić z sukcesem terapię Pacjentek z dolegliwościami bólowymi;
  • leczyć Pacjentki z bolesnym współżyciem, w tym w problemach związanych z bolesnym orgazmem;
  • wykorzystać nowe techniki w terapii bolesnych miesiączek;
  • leczyć Pacjentki z bólem za pomocą nowych technik manualnych, aplikowanych zarówno drogą pochwową jak i pośrednio przez tkanki zewnętrzne;
  • modyfikować terapię w przypadku za małych efektów terapeutycznych;
  • aplikować właściwe ćwiczenia dobrane do stanu Pacjentki.

Czas trwania: 3 dni

Liczba godzin lekcyjnych: 27 (45 min.)

Liczba uczestników: max. 26

Egzamin/zaliczenie: zaliczenie na podstawie frekwencji na zajęciach.

Akredytacje:  nie

Dla kogo: fizjoterapeuci, położne, lekarze

Wymagania kwalifikacyjne: ukończenie 6-cio modułowego szkolenia podstawowego ze zdanym pozytywnie egzaminem.

Prowadzenie: Iwona Mazur Ważny, Anna Rojek